lördag 1 december 2012

Reflektioner över dagens släpp 1/12.

Idag var jag på plats i en T5-butik, det händer inte ofta, men i år har det blivit några gånger, tack för Systembolaget att ni faktiskt lägger släpp på lördagar.

Det var en hel del folk som köade för att komma in klockan 10 imorse, det verkade dock som om hälften skulle ha whisky, vinfolk syntes inte till alls, resterande gick mot ölhyllan. Väl där gick allt väldigt vänligt till, mycket vänligare än det har varit tidigare då det har varit lite huggsexa om flaskor som kom fram i kartonger.

En nackdel var att datorsystemet på det bolag jag var på inte mådde så bra. Så nu har jag fått sett hur man lägger en incident i deras system, det var lite roligt. Dock så tog min lokala systembolagsman mina uppgifter och skulle lägga in beställningen så snart det fungerade. Efter två timmar fick jag eett SMS om att det hade gått bra.

I övrigt så känns det spontant som om det har varit relativt bra tryck i landet, men det verkar inte som om det har gått åt så mycket flaskor då det verkar som om det finns en hel del kvar av det mesta. Webbeställningen funkade visst helt perfekt idag enligt uppgifter från er läsare. Det var kul att höra, men så var det ingen riktigt kioskvältare med i detta släpp i T6/T7. Mycket bra, men ingen sån där flaska som stod ut ordentligt.

Att det var så mycket bra, stora och dyra flaskor i dagens släpp tror jag har bidragit till att det finns mycket kvar, man har inte råd att köpa allt utan fått välja ut några. Det verkar som om alla har valt olika.

Jag tror nog att idag var det perfekta släppet. Det verkar ha varit mycket folk i rörelse, bra produkter, kaos uteblev, webben höll.

Vad känner ni, har jag fel någonstans? Fick ni inte tag på det ni ville ha? Hade ni problem med webbeställningen? Var det strul på terminalerna i er butik också? Blev det slagsmål i butiken? Välte någon hylla? Frågorna är många!

1 kommentar:

  1. Stog väl 30 pers utanför systemet i centrala Örebro. Plocka hem 5 fullers vintage, älskling och några stone. Kunde väl se att det var väl 50% som gick mot öl resten mot whisky. Jag är nöjd då jag gick hemifrån 5 min i 10 och de öppna precis när jag anslöt kön :)
    /Totte

    SvaraRadera