söndag 30 september 2012

Recept: Öl-Milkshake

Recept för två personer (eller fyra små portioner)

1. Tag en flaska Brooklyn Black chocolate stout (eller runt 33cl av någon annan chokladrik stout)
2. Slå upp den i en skål och vispa ur kolsyran i den, annars blir det hålrum i milkshaken som ni ser på bilden
3. Slå i den vispade stouten i en mixer
4. Häll i runt 15 cl grädde i mixern
5. Bryt sönder en skalad banan i mixern
6. Skeda ner några skedar vaniljglass, även den skall ner i mixern
7. Mixa tills du har fått den konstistens du önskar
8. Servera i ett högt glas med en klick vaniljglass på toppen.

Vill man så kan man byta ut grädden mot mjölk, men då får man ta runt 33cl av den också, men det blir klart godare med grädde, även om det är mer onyttigt enligt vissa.

Receptet publiceras efter att jag har fått några mail där några ville ha receptet på den milkshake jag lade upp facebook häromdagen. Så då är det väl lika bra att lägga upp den så att alla kan ta del av den. Jag hoppas ni också finner den lika god som jag tyckte att den var.

2 kommentarer:

  1. Testade detta recept i helgen. Funkade väldigt bra, dock använde jag St. Peters Creamstout istället för Black chocolate stout. Men mycket bra på det hela taget!

    Mvh
    /Jonas Lundgren, Allt om öl

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du uppskattade det :)

    (Även om svaret kommer otroligt sent)

    SvaraRadera