måndag 1 augusti 2011

Recension: Brewdog/Three Floyds - Bitch Please

I glaset finner vi denna gång en brun-orange vätska med ett litet skum på toppen. Doftmässigt så har vi en hel del alkoholdoft, nästan åt whiskyhållet (vilket kanske inte är så konstigt med tanke på Laphroig-malten som har stoppats i drycken), sen är det även knäck och knäckebröd.  I smaklådan finner vi idag rökigheten av en bra singlemaltwhisky och man slipper den enligt mig inte så trevliga första whiskytröskeln, sedan finner man lakrits, kolasmak och lite russin. Av humlen som är enbart Nelson sauvin finns inte mycket förutom en smula bitterhet på slutet. Det här är komplext, väldigt komplext, men det funkar ändå på något vis. Jag hade dock sett lite mer sötma, men det kanske kommer med lite lagring? Det visar sig om något år.

Till den här lyssnar man på Cryptopsy som är ungefär lika komplext, eller till och med ännu mer komplext.

Doft: 6/10
Smak:8/10
Antal timmar per flaska: Runt två timmar tar det att få i sig den
Totalt: 7/10 (nästan åtta, och kommer sötman så blir det nog en nia).
Prisvärdhet: Prisvärd, för runt 60:- så får man en hel del för pengarna. (jag tror inte tomten ingår normalt, han hängde efter mig hem från Visby)

2 kommentarer:

  1. Aah, jag noterar att du nyttjar samma typ av glas som jag anser vara min favorit! :)

    SvaraRadera
  2. De är perfekta om man skall dricka mindre kvantiteter. Jag gillar dem verkligen. :)

    SvaraRadera